JvD Soft.:.:.بهترین نرم افزار های فارسی

JvD Soft.:.:.بهترین نرم افزار های فارسی
من جواد متولد 1369
نرم افزارهایی را که خودم درست کردم قرار می دهم.

راه حل مکعب روبیک تصویری ( روش حل کردن مکعب روبیک تصویری ) :

توی این قسمت تصمیم گرفتم که آموزش حل مکعب روبیک رو به صورت تصویری براتون بزارم .

و از بین راه حل های مختلف یکی رو که روش حل لایه ای هست رو انتخاب کردم. که روش ساده تری هست . برای این منظور هم بهترین حالت ها رو از جاهای مختلف جمع آوری کردم و اون ها رو براتون ترکیب کردم تا خیلی راحت بتونید مکعب روبیک رو حل کنید . اطمینان داشته باشید که اگه این مراحل رو به درستی طی کنید صد درصد (100%) مکعب رو حل می کنید .

به علت اینکه متن و تصاویر این بخش جای زیادی رو از سایت پر میکنه آموزش حل مکعب روبیک (تصویری) رو توی ادامه ی مطلب میذارم.


 

اگر حوصله دارید به ویکی روبیک مراجعه کنید. درغیر این صورت همین مقدمه از ویکی برای معرفی این مکعب جادویی کفایت میکنه :

«مکعب روبیک (Rubik’s Cube) یک پازل مکانیکی که در سال ۱۹۷۴ توسط ارنو روبیک مجسمه ساز و پرفسور معماری در کشور مجارستان اختراع شد.
مکعب روبیک در چهار نوع مختلف وجود دارد: ۲×۲×۲ که به مکعب جیبی معروف است، ۳×۳×۳ رایجترین مکعب روبیک، ۴×۴×۴ که به انتقام روبیک معروف است، و در آخر نوع ۵×۵×۵ یا مکعب حرفه‌ای. نوع ۳×۳×۳ آن که رایجترین آنهاست نه سطح مربع شکل در هر طرف دارد، در مجموع پنجاه و چهار سطح می‌شوند که به اندازه بیست و هفت مکعب کوچک به هم چسبیده فضا را اشغال می‌کند. سطح مکعب روبیک را شش رنگ پوشانده‌است، هر وجه یک رنگ.
»

منظور از حل مکعب روبیک چیست؟
حل روبیک یعنی اینکه هرکدام از 6 وجه این مکعب به یک رنگ دربیاید. منظور دقیقا شکل زیر هست :

رسیدن به این مهارت و رکورد زدن از نظر زمانی خودش تمرین زیادی میخواد اما مدلهای دیگه ای هم هست مثلا حل روبیک بصورت شطرنجی یا چشمی یا…

               

من یک روبیک دارم چطور حلش کنم؟
خب حالا رسیدیم به اصل موضوع. حل روبیک از یک سری اعمال منطقی پیروی میکنه پس شما اگر ده ها هزار بار هم هی سطوحش رو همینطور الکی بچرخونید مسلما موفق به حلش نخواهید شد.
برای حل روبیک باید استراتژی داشت و طبق اون استراتژی عمل کرد. استراتژی مناسب باید راه حلی باشه که توی تمام مراحل منعطف  بوده و تمامی حالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید رو پیش بینی کرده باشه.
در اینجا ما قصد داریم مرحله به مرحله با در نظر گرفتن تمامی حالاتی که ممکن است بوجود بیاید به حل روبیک بپردازیم.
هدف ما حل روبیک به روش لایه به لایه هست. مثلا توی شکل زیر به اون لایه ای که داره میچرخه میگیم لایه اول و همینطور تا آخر :

                     

پس لایه اول شامل سطح رویی و نوار دور اون هست. لایه دوم فقط شامل نوار وسطی و لایه سوم هم شامل نوار و سطح پایین روبیک هست.
دوتا نکته برای کار با این مکعب باید بدونید که خب البته جزو بدیهیات روبیک هست ولی درهر حال لیست کردنش و مرورش خالی از لطف نیست و ذهن شما رو برای ادامه کار باز میکنه.

  • باید توجه داشته باشید که در هر 6 وجه روبیک خانه مرکزی منحصربفرد است! و البته غیرقابل جابجایی میتونید به روبیکتون یه نگاه بندازید.
  • در هر وجه علاوه بر خانه مرکزی 8 خانه دیگر هم وجود دارند که 4 تا از اونها خانه های 3 لبه و 4 تای دیگر هم خانه های 2 لبه هستند.

خانه های 2 لبه همیشه با همتای خودشون توی وجه های دیگه جابجا میشن و همینطور خانه های 3 لبه هم با هم. در عکس زیر میتونید خانه های دو لبه و سه لبه رو پیدا کنید:

درسته که این 2 نکته بدیهی ترین ویژگیهای روبیک بودند ولی دقیقا حل روبیک بر اساس این خواص صورت میگیره و صرفا درنظر داشتن این مسائل میتونه خیلی راه گشا باشه.

و اینک آموزش حل روبیک…
طبق آموزشی که ما تهیه کردیم حل روبیک در 6 مرحله صورت میگیره. هرچند طول و وزن این مراحل خیلی باهم متفاوته ولی به نتیجه صد در صدی ختم میشه و البته شما رو به درک درستی از این مکعب جادویی میرسونه. در مرحله اول تا سوم لایه اول کامل میشه. مرحله چهارم لایه دوم رو میسازه و مرحله پنجم و ششم لایه سوم رو تکمیل میکنه.

برای اینکه تصاویر سریع تر بارگذاری شوند و شما راحت تر به مراحل دسترسی داشته باشید . مراحل را در صفحات جداگانه برای شما قرار دادیم.

مرحله اول حل مکعب روبیک (تصویری)

مرحله دوم حل مکعب روبیک (تصویری)

مرحله سوم حل مکعب روبیک (تصویری)

مرحله چهارم حل مکعب روبیک (تصویری)

مرحله پنجم حل مکعب روبیک (تصویری)

مرحله ششم (آخر) حل مکعب روبیک (تصویری)

 اگه حوصله ندارید که آموزش رو یاد بگیرید و فقط می خواهید که سریع به جواب برسید . میتونید برنامه زیر رو دانلود کنید و راحت روبیک رو حل کنید . برنامه به این صورت هستش که ابتدا از شما محل خانه های روبیکتون رو میگیره و به صورت انیمیشنی میگه که چه حرکت هایی رو انجام بدید تا روبیکتون رو حل کنید .

دانلود برنامه حل مکعب روبیک

 

اگه خوب بود نظر یادتون نره . خواهشا نظر ها رو در همین قسمت بذارید.

نظرات  (۵)

جالب بود ممنون فکر نمی کردم این مکعبم باز راه حل داشته باشه
برام جالب بود
حضرت علی: هرکسی چیزی به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است./.
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۴ محمد فاضلی
خیلی عالی بود .
ممنون از برنامتون .
jaleb bood.
Albatte man ghadima ketabesho dashtam .
Salam,Kheily Karet Doroste ! Dost Shoma Amir
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۶ نوید عباسی
سلام آخه بیکاری انقدر توضیحاتت کامل که فردا باید مکعب بخرم و شروع کنم
گذاشتیم سر کار حسابی ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی